Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

 

Oplysninger om Fynt

 

Fynt Aps

Kornmodvænget 12

Odense NV 5210

Danmark

 

Etableringsår: 2021

 

CVR-nr: 42 32 26 52

Bank

Nordea

Reg 2807 Konto 9024548713

 

SWIFT-kode: NDEADKKK

IBAN-nr.: DK7220009024548713

 

 

Bestilling

 

Der kan bestilles varer/ydelser hos Fynt via vores webshop: www.Fynt.dk, via telefon: 52 37 53 09 og mail: info@fynt.dk. Alle kontrakter indgås på dansk. Med mindre andet er anført, er alle priser inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

 

For hurtigt at kunne behandle din bestilling, skal du utvetydigt anføre alle produktoplysninger samt navn, adresse og gerne et telefonnummer i tilfælde af, der alligevel skulle opstå spørgsmål.

 

Du vælger de varer, du vil købe og lægger dem i “Kurv”. Du kan også løbende tjekke indholdet samt prisen på varerne. Når du er klar til at bestille, skal du indtaste dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, vælge betalingsform og leveringsform. Du kan ændre indhold i “Kurv” helt frem til, at du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen “Gå til betaling”.

I forbindelse med dellevering trækkes det samlede beløb på hele ordren, når den første levering sendes afsted fra vores lager. Den anden del af leveringen vil finde sted, så snart varen er på vores lager igen.

Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på vores webshop og forbeholder os retten til at annullere ordren, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.

 

Betaling

Vi tilbyder betaling via kreditkortbetaling (Dankort, Mastercard, Visa og Visa Electron), Mobilepay, Viabill og Anyday, bankoverførsel eller ved fakturering (kun erhvervskunder). Ved betaling med privatudstedte betalingskort er betalingen gebyrfri. Ved firmakort tillægges et gebyr – Dankort og Visa Dankort opkræves et gebyr på 1,39 %. Ved betaling med Visa Electron, MasterCard og lignende tillægges der et betalingskortgebyr svarende til 1,75 % af købsbeløbet, dog min. 0,70 DKK.

Vi anvender 3D Secure i betalingsforløbet for at beskytte dig og dit betalingskort mod svindel. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun Nets (PBS), der kan læse dem. Hverken os hos Fynt eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for ordren trækkes først, når pakken afsendes fra vores lager.

 

Levering

Vi leverer som udgangspunkt til Danmark. Hvis du gerne vil have levering til en adresse i udlandet, så kontakt os på vores mail info@fynt.dk

Ordrer leveres typisk inden for 1-2 hverdage. I perioder med spidsbelastning kan der dog forekomme forsinkelser, så den samlede leveringstid kan blive op til 4-5 hverdage. Vi pakker alle bestillinger inden for 24 timer og sender den med den fragtmetode som du har valgt i forbindelse med dit køb. Den valgte fragtmetode fremgår af den ordrebekræftelse som du har modtaget efter dit køb.

Hvis du har valgt levering til pakkeshop, skal du være opmærksom på, at vores fragtleverandører i sjældne tilfælde ikke kan levere til den pakkeshop, der vælges i vores checkout – typisk fordi den valgte pakkeshop er helt fyldt. Vi kan derfor ikke garantere at din pakke bliver leveret til ønskede afhentningssted. Skulle din bestilling, mod forventning, ikke leveres til den ønskede pakkeshop vil den blive leveret til den nærmeste ledige pakkeshop inden for 5 km. fra den valgte.

Hvis din pakke er sendt fra Fynt men ikke kan spores hos vores fragtleverandør, kan det være nødvendigt for vores fragtleverandør at sætte en større efterlysning i gang. I disse tilfælde kan det tage op til 7 dage, før vi får en endegyldig afgørelse fra vores samarbejdspartner – men vi gør selvfølgelig hvad vi kan for at få problemer løst hurtigere, og normalt tager det ikke mere end 1-2 dage at finde ”forsvundne” pakker.

Fortrydelse

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 100 dage. Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag hvor du, eller anden modtager du har valgt, modtager pakken. Udløber fristen på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Undtagelser til fortrydelsesretten

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder emballagen på produktet, eller på nogen måde tager produktet i brug. Hvis du har brugt produktet på en måde så vi ikke kan sælge den igen, må du regne med at vi afviser at modtage produktet retur.

Fortrydelsesretten gælder ikke ved køb af fødevarer, herunder te, som har holdbarhed på kortere end 90 dage på returnerings tidspunktet.

Force Majeure

Hvis der opstår særlige forhold, som forhindrer os i at kunne overholde leveringstiden, kan vi påberåbe os force majeure. Eksempler på dette kan være strejker, brand, almindelig vareknaphed, beslaglæggelse, begrænsning af transportmuligheder som følge af sygdom, ekstraordinære indgreb fra myndighedernes side, cyberangreb, it-nedbrud hos os eller vores samarbejdspartnere eller manglende transportmuligheder. En sådan situation giver ikke ret til kompensation eller ophævelse af købsaftalen.

 

Brug af fortrydelsesretten

Hvis du ønsker at fortryde et køb, skal du tage kontakt til kundeservice inden du returnerer din ordre.

Du fortryder ved at give os skriftlig besked pr. e-mail til info@fynt.dk. Det er vigtigt at du skriver dit ordrenummer sammen med fortrydelsen, så vi ved hvilken ordre du gerne vil fortryde. Fortrydelsen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om fortrydelse inden fristens udløb. Vil du fortryde købet ved at nægte modtagelse eller ved ikke at afhente din pakke, skal du følge samme procedure.

Drejer det sig om en vare med defekt er dette ikke en fortrydelse, men en reklamation.

Det er også muligt at benytte lovens standardfortrydelsesformular. Anvendelse af denne formular er ikke obligatorisk, og din fortrydelse vil blive behandlet på præcis samme måde som hvis du sender en e-mail til os.

Fortrydelsesret ved ved køb af Te-abonnment

Ønsker du at at fortryde et købt abonnement skal du gøre det inden første levering. Der er ingen bindingsperiode på vores te abonnement og du kan opsige det så snart du vil.

Du kan tilgå din abonnementer via siden ”min konto”. Her kan du  sætte dit abonnent i bero eller opsige dit abonnement. Læs mere om vores betigngelser for vores te abonnnement her

 Returnering

Hvis du fortryder dit køb, skal du sende varen tilbage til os senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

 

Ordren kan ikke afleveres på vores adresse eller sendes til os uden omdeling.

Du skal selv betale for fragten i forbindelse med returnering af en ordre. Hvis du nægter at modtage pakken eller pakken sendes retur, fordi den er uafhentet i en pakkeshop, er dette også forbundet med omkostninger. I tilfælde, hvor du ikke har afholdt omkostninger til returfragt, fratrækker vi 50 kr. som kompensation for vores betaling af returfragt.

Det er vigtigt at alle varer sendes tilbage i originalemballagen og pakkes forsvarligt, da det er dit ansvar at sikre forsvarlig transport af varen – nøjagtigt ligesom det er vores ansvar at sikre, at varerne pakkes forsvarligt når de sendes til dig. Det er derfor også vigtigt at du får en kvittering på at pakken er sendt, så den kan spores og er forsikret.

Tilbagebetaling

Når du fortryder dit køb vil du blive refunderet med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb. Ønsker du anden tilbagebetalingsmetode er det vigtigt, at du gør opmærksom på dette ved oprettelsen af din fortrydelsessag.

Hvis du sender en pakke tilbage til os – enten ved at bruge en returlabel, eller f.eks. ved ikke at hente din pakke i en pakkeshop eller hvis fragtleverandøren forgæves har forsøgt at levere din pakke – refunderer vi dig senest 14 dage efter vi har modtaget varerne – og typisk inden for 4-5 dage. Vi gør opmærksom på, at det i nogle tilfælde kan tage mellem 3 og 5 uger for fragtleverandørerne at sende pakken retur til os, afhængigt af hvilken fragtleverandør, der håndterer returforsendelsen.

Vi refunderer ordren så snart vi har modtaget varerne retur og efterprøvet at de overholder vores betingelser for returnering.

Reklamation

Hvis du køber en vare, og der er defekter ved den – f.eks. materielle- eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Er der mangler ved den modtagende forsendelse f.eks. produkter som mangler, skal du kontakte os senest 7 dage efter pakken er modtaget.

Opdager du en defekt skal du reklamere den hurtigst muligt til vores kundeservice. Det kan gøres både telefonisk til 52 37 53 09 eller pr. e-mail til info@fynt.dk. Det er vigtigt at du beholder emballage og produktet, indtil reklamationen er færdigbehandlet, da vi ellers kan være nødsaget til at afvise din reklamation.

Hvis reklamationen kræver at produktet skal tilbagesendes dækker Fynt naturligvis dine rimelige returomkostning.

Afbestilling

For at sikre at hurtig levering af alle bestillinger, behandles alle ordrer hurtigst muligt. Det betyder at vi ikke kan garantere, at din bestilling kan afbestilles.

Ønsker du at afbestille eller ændre en bestilling, er det derfor vigtigt at du kontakter vores kundeservice hurtigst muligt på 52 37 53 09 indenfor vores åbningstid eller info@fynt.dk udenfor vores åbningstid.

Persondatapolitik og GDPR politik

For at kunne handle hos www.fynt.dk skal du som minimum oplyse:

      Dit fulde navn

      Din adresse

      Din e-mail

      Dit telefonnummer

Ovenstående personoplysninger skal vi bruge for at være i stand til at gennemføre en ordre til dig. Registeringen sker ved, at de indtastede oplysninger automatisk placeres i vores systemer. Vi videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi samarbejder med en række virksomheder, som opbevarer og behandler disse data. Virksomhederne (fx fragtleverandøren) behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Personoplysninger sælges eller videregives ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Alle personoplysninger opbevares i minimum 5 år jævnfør bogføringsloven, hvor du har mulighed for at anmode om sletning eller indsigt af dine informationer, som vi har lagret. Vi gemmer bl.a. oplysninger for at kunne behandle reklamationer, garanti og lign. i tilfældet af at dette skulle opstå. Personoplysninger lagres i en kundedatabase, og disse er beskyttet med login og kan kun tilgås af ansatte i Rigtig Kaffe.

I tilfældet af at du har tilmeldt dig vores nyhedsmail, vil oplysningerne også deles med vores nyhedsmailsprogram for, at vi kan masseudsende disse mails.

Den dataansvarlige ved Fynt Aps er Mathias Møller.

Som kunde har du til enhver tid mulighed for at få indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Fynt Aps på info@fynt.dk.

Cookies

Ved at benytte www.fynt.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på www.fynt.dk samt hvorledes du sletter dem, så se mere her https://fynt.dk/privatlivspolitik/.

Lovvalg og værneting

Alle køb af varer på www.fynt.dk er undergivet dansk ret. Eventuelle stridigheder afgøres af de ordinære danske domstole.

 Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os via netbutiks ansvaring Mathias Møller via mathias@fynt.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt,

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 14.10.2022.

Scroll to Top